18. september 2005

En liten pike i høye sko



Jeg har en mobil som nesten ikke funker, og sikkert over 30 par sko. Da regner jeg med alle skjønner at jeg kjøper et par nye sko.

I går kikket jeg på tilbudsmobiler Elkjøp på Moa hadde kastet fra seg, og jeg kunne gjøre et varp om jeg ville. Der sto jeg og kunne velge og vrake i mobiler uten bindingstid, en liten tusning og jeg kunne sagt farvel treig joystick og ødelagt a-knapp på min gamle (i mobilverdenen) Sony Ericson.

Isteden trålet jeg alle butikker etter brune støvletter. Foruten å sitte to timer på kafé og drikke kaffe og glane på folk, var det liksom formålet med Ålesundturen. Jeg tror jeg var innom ni skobutikker. Klokka fire hadde jeg ikke bestemt meg. Og da stengte alle forretningene som ikke var lokalisert på kjøpesenteret. Klokka kvart på fem begynte jeg å bli desperat. Klokka kvart over fem falt jeg for dem. Snart faller jeg vel også MED dem.

Jeg skulle ønske jeg kunne si at de er superpraktiske og sikkert varer mange sesonger. Og jeg HADDE faren min sin stemme i hodet da jeg dro bankkortet og ble 1300 kroner fattigere. ”Heill dæm på vinterføre sa her, da? Føten kainn ikkje bli for bortskjemt med komfort”. Kilehælen går sikkert av moten etter en sesong, de to lærduskene kommer trolig til å falle av etter tre uker, og jeg kommer garantert til å tryne på den smale sålen. Men gud bedre så stilige de er. Lykken kostet meg en ny mobil. Men så har jeg trolig også de kuleste støvlettene i Volda.

5 kommentarer:

Anette sa...

Det er støvete på gulvet ditt...

Men fine sko. Gleder meg til å se dem på snøføre og glatta i Volda. Akkurat som mine høyhelte støvletter. Skal vil tryne sammen?

Anonym sa...

Sist jeg var i Ålesund fikk jeg to par sko for 450 kroner. Det ene paret var tøffe sko, og det andre paret var gode å gå i. Snakk om i pose og sekk for en tredjedel av prisen for dine nye stolheter :)

Åse Toril sa...

Anette: Det var faktisk nyvaska på fredag. Men jeg dro med meg litt sand da jeg traska rett inn på gulvet her med nye sko klokka halv fire i natt...
Ja, vi tryner sammen! Så kan vi kjøre Carsten sammen til legekontoret for beingipsing.

Håvard: Komfort er oppskrytt ;)

Kristine Kleppo sa...

Det er de mest ufornuftige kjøpene som gjør en lykkeligst!

Anette sa...

Jeg glemte å si det da jeg så deg i levende live idag, så jeg sier det i den elektroniske verdenen:

Veldig bra sko!