2. mai 2005

Etter den søte kløe...II



Etter den søte kløe, kommer….kontoutskriften!

Etter å ha levd etter filosofien ”det finnes alltid penger på konto” siden jeg var 16, har jeg nå fått meg et spark i ansiktet. Filosofien funket den, så lenge jeg hadde deltidsjobb hver eneste helg og ferie ved siden av skolen hjemme. Eller tre kvelder i uka mens jeg studerte i Trondheim. Som Veke-offer og arbeidsløs i Volda, funker det ikke. Før jeg skulle til å betale telefonregning og andre regninger, syntes nettbanken det var fryktelig stas å minne meg på at jeg er den heldige eier av 48,17 kroner på konto. 15 dager før studielånet kommer og redder meg igjen….

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nokon spesiell grunn til at du valde die Totenkopfen des SchutzStaffelns som illo?

Åse Toril sa...

Hmm...va de så åpenlyst?lagra oinner ainna navn å aillt..nei...bære at e tøkt de såg ut som eitt klassisk dødninghævv...

Anonym sa...

åpenlyst ja? alle kjenner da vel den, veit eg.

den mest klassiske skulle eg tru var symbolet for gift.

Åse Toril sa...

gift ja, var innom tanken--tenk så makabert det eigentleg er å bruke hovudskallen som giftsymbol!"slik barn, ender de opp dersom de drikk av denne kaustiske sodaen"!

Thomas sa...

Øy! Så det bor en blogger i deg også, Åse? Hyggelig overraskelse!

Åse Toril sa...

Hehe, jo. Jeg hadde regelmessig oppdatering på egne sider på www.livejournal.com i fem år, og det var jo også en slags blogg. Liker dette konseptet mye bedre! Men jeg er fersk i gamet, så det går nok lang tid før jeg får en like proff blog som deg :)

Thomas sa...

Hehe, den er ikke proff at all, Åse. Heldigvis ikke. Men det er gøy å skrive på den! :)