2. mai 2005

Etter den søte kløe, kommer...




- Regnet
- Innekosen
- Eksamenslesing

For nå er det slutt på Veka, vindrikking, våkenetter, - og vårværet.
Fram til den neste store begivenheten, er det bare å bite to og to tenner sanmmen, og begynne eskamenslesingen. Jeg tyvstartet litt i går, og fant ut at det slett ikke var så verst å sitte med telys, regn som siler nedover vinduet og et 200-siders dokument om ytringsfrihet. Derfor fortsatte jeg i dag, og skal jeg følge leseplanen jeg har snekret sammen, må jeg sitte litt hver dag. Slik går det når man har prioritert praksis i avis og andre sosiale aktiviteter, som er en minst like stor del av det å være student. Akkurat nå synes jeg likevel det er synd at jeg på ikke et litt tidligere tidspunkt innså at - det å være student faktisk innebærer å studere, også…

1 kommentar:

Anonym sa...

Heia Margot!
Ja den eksamenstida..sitte her i Trondheim å stirra ned i notatane mine.. Men det e mykje så e kos me dinne perioden også! Leve i ei boble som innebære et heilt anna liv enn det "vanlige", og det kan ver ganske så interessant det også, sjø! En ubeskrivelig artig faktor e den usannsynlige surrealistiske humoren det går an å utvikle, som etterkvart kjem heilt automatisk..Små vittigheite blir blåst opp til gigantiske størrelsa, og det kan til tider knirke ganske høglytt i kjakane samtidig som at lattermusklane ikkje veit om dei skal le eller gråte! Den meir koselige sida av det umenneskelige eksamensjaget e å ta pause og rusle langs nidelven..Ta laange magadrag og berre nyte våren på sitt beste, fylle lungene med pollen som du kan hoste ut igjen på lesesalen berre for å irritere naboen:)

Jess jess, Margot mi, notatane om den europeiske integrasjonsprosessen ropa høglytt på mej frå lesesalen. For ikkje å bli tatt for brot på "stillelova" må ej nok rusle tilbake..men snart skal ej ta pause igjen!!

Haveaniceday!
~Agnes