15. oktober 2005

Dagen derpå

Jeg har en oransj bok jeg kjøpte på loppemarked i høst. Jeg burde ha lest i den i går. Jeg bør faktisk lese den hver gang jeg er som i går.


Den er utgitt av Statens Edruskapsdirektorat en gang på 1960-tallet.

Inni boka er det et hefte. Det ser slik ut:


Jeg har ofte problem på flaske. Eller med flaske. Men nå kan denne mannen hjelpe meg og mange andre i min situasjon:



For meg begynte det også slik:


Man kalte det feststemning. Jeg vet ikke helt hvilket stadium hjernen min var på, men det føltes ut som ca stadium 4 (klikk på bildet for å se større versjon).


Som student med ferskt studielån på konto, kan man fort rase nedover trappetrinnene:


Boka sier at det finnes alternative løsninger.


Jeg holder en knapp på druesaft fra Tyskland. Da tror jeg også jeg skal være i stand til å mestre fremtidens teknologikrav:


Neste gang jeg er ute og inntar såkalte rusdrikker, skal jeg tenke på overlege Müllers råd:


De gamle er eldst, sier boka:


Skål for den.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Neste gang du skal ut; ta med denne boka i veska, så husker du alt dette underveis og ikke dagen etter ;)

Heidi sa...

Hahaha.
Moro! :D

Thomas sa...

Jeg er fortsatt misunnelig for at du fikk kjøpe den på loppa, Åse T.!

Åse Toril sa...

Håvard: I går, en uke etter det fatale, hadde jeg boka mentalt med i bagasjen.

Thomas: Jeg kan lese høyt fra den ved neste passende høve ;)

Anonym sa...

Hei Åse Torill!

Kom over en kommentar i BT som omhandler VG og Aftenpostens nye helgemagasin. Ta en titt:

http://www.bt.no/meninger/kommentar/nyberg/article216086.ece

Åse Toril sa...

Tusen takk skal du ha, Mats!

Og til alle dere andre også: er takknemlig for alle tips til semesteroppgave. Blogginnlegg kommer senere.

Anonym sa...

You asked for it...

Vår egen Johann Roppen om helgemagasin:
http://www.dagsavisen.no/kultur/article1791463.ece

VG Helg-redaktør om VG Helg
http://www.dagsavisen.no/kultur/article1790763.ece

Dagsavisen-kommentar om helgemagasin
http://www.dagsavisen.no/kultur/article1793370.ece


Skal vi bytte oppgave? =)

Åse Toril sa...

Takktakk, jeg har allerede sett de artiklene :) Men hvis du finner noen passende teori som jeg kan bruke før jeg foretar en kvantitativ innholdsanalyse, er jeg VELDIG åpen for tips ;)